Obsah
Аутсорсинг працівників та трудовий кодекс Польщі - правові аспекти
Угода про аутсорсинг: правова основа
Потенційні недоліки аутстафінгу та його особливості
Переваги аутстафінгу персоналу
Плюси для співробітників:
Мінуси такого виду співробітництва
Відмінності аутстафінгу від аутсорсингу
Переваги аутстафінгу
Чим аутсорсинг відрізняється від аутстафінгу спiвробiтникiв
Аутсорсинг працівників та трудовий кодекс Польщі - правові аспекти
Польський Трудовий кодекс досить точно визначає як поняття аутсорсингу співробітників, так і правила найму іноземних працівників через національні та міжнародні агенції з працевлаштування.
Питання, пов'язані з аутсорсингом співробітників , включені до Трудового кодексу Польщі
Аутсорсинг співробітників в Польщі та Трудовий кодекс – як це виглядає? У польському трудовому кодексі аутсорсинг працівників називається лізингом працівників. Він може бути реалізований лише за згодою працівника та на підставі письмового договору. Польське законодавство не регулює, як має виглядати угода, яка передбачає прийом на роботу особи, офіційно найнятої іншою особою.
Працедавці з Польщі мають два варіанти на вибір:
• набрати персонал, необхідний для надійного функціонування їхньої організації, тобто співробітників з відділів HR, IT, Охорони праці та техніки безпеки тощо;
• або найняти людей, які безпосередньо братимуть участь у виконанні замовлень клієнтів.
Нині найчастіше обирають перше рішення, але з кожним роком у Польщі зростає популярність аутсорсингу співробітників, особливо іноземних.
Угода про аутсорсинг: правова основа
Співробітники, найняті за згодою про аутсорсинг, не підпорядковуються ні юридично, ні фактично компанії, в якій вони працюють: накази щодо часу, способу та інших питань, пов'язаних із виконанням роботи співробітником, видаються зовнішньою компанією. Це питання має бути чітко визначене в угоді про аутсорсинг.
Крім того, до контракту на аутсорсинг працівників мають бути включені питання конфіденційної інформації. Серед іншого, співробітники не мають права розголошувати секретну інформацію агентству з працевлаштування, яке діє як їхній законний роботодавець.
Важливе питання, яке також має бути включене до договору, — це соціальне забезпечення працівників. Юристи зазначають, що всі деталі про те, яка саме сторона несе відповідальність за виплату співробітникам соціальної допомоги, мають бути максимально точно вказані у контракті.
Умови договору про аутсорсинг співробітників повинні суворо дотримуватися кожної сторони. Тут також варто додати, що як процес виконання робіт, так і контроль якості виконання замовлень по даному типу контракту бере на себе підрядник. Найчастіше це агентство з працевлаштування. Це, однак, не означає, що клієнт не бере участі у контролі роботи співробітників та якості виконання замовлених послуг. Однак ключова роль контролера покладається на аутсорсера, завданням якого є підбір співробітників відповідно до потреб клієнта, так і контроль якості їх роботи.
Договір надання послуг з аутсорсингу співробітників є важливою умовою ефективної взаємодії компанії-клієнта, аутсорсера та співробітників, яким доручено виконання конкретних завдань. Отже, він повинен бути складений таким чином, щоб захищати інтереси як працівників, так і роботодавців та додатково сприяти ефективній роботі.
Нормативні акти про аутсорсинг співробітників дозволяють доручити цьому типу співробітників будь-яку роботу, і це пов'язано з тим, що така форма співпраці для багатьох компаній є набагато вигіднішою, ніж, наприклад, використання послуг тимчасової зайнятості. агентству, адже тимчасовим співробітникам не можна довірити досить широкий спектр прання
Нормативні акти про аутсорсинг співробітників дозволяють доручити цьому типу співробітників будь-яку роботу, така форма співпраці для багатьох компаній набагато вигідніша, ніж, наприклад, використання послуг агентств тимчасового працевлаштування. Тому що тимчасовим працівникам не можна довірити досить широкий спектр робіт. Крім того, аутсорсинг співробітників не має обмежень за часом, і винагорода співробітника визначається на розсуд наймаючого його агентства з працевлаштування (проте воно не може бути нижчим за мінімальну заробітну плату в країні).
Потенційні недоліки аутстафінгу та його особливості
Компаніям, які працюють у різних галузях, не завжди вигідно мати в штаті повний склад робітників, які відповідають за ті чи інші функції. Іноді логічно та зручно залучати співробітників на принципах аутстафінгу персоналу . Це спасає компанію від незручностей та складнощів. У деяких випадках такий спосіб взаємодії зі співробітниками допомагає працювати ефективно і без соціальних чи кадрових негараздів. Що таке аутстафінг, якщо говорити просто?
Чому виникла така форма взаємодії? Якщо згадати багаторічну історію, коли люди десятиліттями працюють на одному місці, це призводить до ряду труднощів:
1. Людина сприймає робоче місце як «рідний будинок», колектив – своєрідну сім'ю. Він приходить на роботу не лише виконувати свої трудові обов'язки, а й спілкуватися, реалізовувати якісь побічні цілі та інтереси. Це знижує ефективність його як робочої одиниці.
2. У штаті може виявитися дуже багато «мертвих душ» – людей, які там числяться, але, насправді, не працюють. Це відволікає кадрові та фінансові ресурси.
3. У колективі можуть опинитися особи, які саботують діяльність підприємства. Наприклад, вимагають проводити додаткові виплати, призупиняти робочий процес, подають проти компанії до суду, ініціюють перевірки тощо. А звільнити їх за умовами контракту не можна.
4. Підприємство за наявності в нього персоналу стає соціально відповідальним. Воно має надавати умови для кар'єрного зростання, проводити соціально схвалювану кадрову політику. Це призводить до збільшення видатків, зниження ККД основної діяльності. Щоб цього не сталося, можна не мати штатних робітників зовсім, а залучати їх ззовні.
Переваги аутстафінгу персоналу
Плюси такої роботи для фірми-замовника очевидні:
1. Мінімізація відповідальності, фінансових втрат, пов'язаних із додатковими виплатами, наприклад, «парашютами» при звільненні.
2. Відсутність необхідності ведення соціально орієнтованої кадрової політики.
3. Оптимізація штатного розкладу, відсутність плинності кадрів.
4. Залучення фахівців на тимчасовій та сезонній основі набагато зручніше.
5. Усі кадрові питання перебирає виконавець. Це навчання та підбір персоналу, заповнення непопулярних вакансій, спілкування з робітниками їхнього звільнення тощо.
6. Можливість прийняття непопулярних серед працівників кадрових рішень, необхідні успішної діяльності.
7. Зниження витрат, оскільки взаємодія з працівниками будується за умов оренди, а чи не трудових відносин.
Плюси для співробітників:
1. Соціальна захищеність, оскільки вони числяться у штаті фірми-виконавця. Вони офіційно найняті та оформлені, отримують заробітну плату та соціальні виплати, за них сплачуються податки, їм надаються всі гарантії відповідно до трудового законодавства.
2. Якщо замовник не потребує більше його послуг, співробітника не звільняють, він не шукає самостійно нову роботу. Цим займається його працедавець.
3. Якщо працівник – фахівець вищої кваліфікації або з більшим функціоналом, ніж потрібно замовнику, йому буде запропоновано більш адекватне робоче місце.
Мінуси такого виду співробітництва
Для деяких підприємств особиста зацікавленість персоналу може бути вигідною. Не варто скидати з рахунків традиції, трудові династії, спадкоємність поколінь. Також нестача аутстафінгу в тому, що до такої форми трудових відносин існує стійке неприйняття з боку працюючих. Люди розуміють, що підприємство, на яке вони працюють, не несе жодної відповідальності перед ними.
Але якщо довірити аутстафінг персоналу надійним компаніям, цей недолік буде нівельований. І компанія отримає широкий набір переваг, що дозволяє суттєво підвищити ефективність, скоротивши при цьому витрати.
Відмінності аутстафінгу від аутсорсингу
Сучасний бізнес має швидко розвиватися та витримувати серйозну конкуренцію з іншими компаніями сегменту. Сьогодні у Польщі дуже популярний аутстафінг персоналу , що дозволяє підвищити ефективність фірми та отримати додаткові переваги.
Аутстафінг співробітників - це виведення персоналу за штат компанії та оформлення його в штат аутстафінгової компанії (від англ. out "поза", staff - "штат"). Ця організація надає працівників необхідної кваліфікації та несе повну відповідальність за якість послуг, які виконує працівник. При аутстафінг наймані працівники не вступають у правові відносини з компанією-замовником, але зобов'язуються здійснювати всі прописані в договорі операції.
Переваги аутстафінгу
• Наймач отримує можливість відобразити у бухгалтерській документації підвищення витрат. Аутстафінг персоналу в Польщі є законним способом знизити податки на прибуток.
• Відбувається зниження фінансового та адміністративного навантаження на основний штат. Керівництво аутстаферами залишається за наймачем.
• Знижуються витрати на власний персонал. Це стосується витратних матеріалів, канцелярського приладдя, оплати амортизації та бензину для транспортних засобів та інших витрат. Все це аутстаферам оплачує організація-підрядник.
• Ситуації, коли власний штат не справляється із навантаженнями, зводяться до мінімуму. Аутстафферів можна найняти лише у термін, протягом якого вони мають виконати поставлені завдання.
• Наймач отримує лише персонал із потрібним рівнем навичок, не витрачаючи на його пошуки час та гроші. Це дозволяє мінімізувати витрати на відділ кадрів (особливо актуально для бізнесів з філією).
• Аутстафінг вирішує питання залучення топових фахівців (особливо в IT), знайти яких швидко на ринку вакансій неможливо. Аутстаф позбавляє роботодавця необхідності підвищення кваліфікації співробітників і оплати цього процесу.
• У договорі аутстафінгу прописуються зобов'язання сторін та строки виконання робіт. При порушеннях підрядник змушений оплачуватиме збитки наймача. У його інтересах тримати у штаті лише відповідальних та досвідчених професіоналів.
• Залежно від послуг можна вибрати відповідну форму оплати (погодинну оплату, фіксовану ціну).
• Зростання інвестиційної привабливості компанії-замовника, якому сприяє зростання фактичного доходу.
Чим аутсорсинг відрізняється від аутстафінгу спiвробiтникiв
1. Оформлення та графік роботи. Представник компанії-аутсорсера має гнучкий графік роботи. За ним не закріплено робочого місця. Платять йому лише за виконану роботу (хоча аванси не виключені). Його колега, найнятий аутстаффером, щомісяця отримує зарплату, але змушений працювати, зазвичай, біля замовника.
2. Процедура найму при аутстафінгу відрізняється від процедури найму при аутсорсингу. У першому випадку наймані фахівці вступають у правові відносини з компанією-виконавцем (аутстаффером), але виконують функції компанії-замовника. У другому випадку працівники виконують умови договору підряду, укладеного між компанією-замовником та аутсорсинговою компанією-виконавцем.
3. Область застосування. Аутсорсинг застосовується переважно для вирішення «інтелектуальних» завдань. Це поняття часто пов'язують із бухгалтерськими та юридичними послугами, інформаційними технологіями. Аутстафінг більш універсальний. За договором аутстафінгу нерідко працюють представники робочих спеціальностей.
4. Схема взаємодії. Аутсорсинг майже завжди здійснюється за одним і тим же сценарієм: компанія-замовник передає деякі зі своїх функцій представникам компанії-аутсорсера. Аутстафінг передбачає дві схеми взаємодії сторін:
5. Компанія-замовник офіційно звільняє кількох співробітників, а компанія-виконавець офіційно їх працевлаштовує. Відтепер вони числяться у штаті аутстаффера, а працювати продовжують на замовника (на колишніх умовах і тому місці). Відносини замовника та виконавця регулюються договором про надання персоналу.
Сьогодні аутстафінг персоналу в Польщі є пріоритетнішим для мiсцевих компанiй і пропонує більшу кількість можливостей сучасним компаніям.
Komentáře
Zatím žádné komentáře